Freitag, 1. Februar 2019

Friday Favourite Photo


Löysin kellarista muutaman kerän lankaa, en edes tiedä mihin tarkoitukseen olen sitä joskus ostanut. Tässä on pienen flunssanpoikasen takia paljon aikaa olla tekemättä mitään ja siksi otin esiin sukkapuikot ja aloin kutoa. Puikkoja etsiessä tuli kaapista vastaan aikamoinen kokoelma, mm. varmaan 15 pyöröpuikkoa. Ihmettelen, että mitähän niilläkin olen tehnyt. Samoin sellaisia esineitä kuin pahvilappu, jonka rei'istä voi tarkastaa puikon numeron ja laskumittari rivejä varten. Ihan kuin olisin muka joku oikea kutoja, heh heh.

9 Kommentare:

  1. Minulta löytyy aika samanlainen kokoelma, lienen tuonut ne mukanani Saksasta aikoinaan. Siellä olin ahkera neulomaan, en siis kutonut, kyllä syntyi villapaitaa ja -takkia ym. Nykyään valmistuu sukkia ja pipoja, niitäkin vain talvisin.
    Maikki

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Minä vaan kudon, vaikka tiedänkin, että neulomistahan se on.

      Löschen
    2. Lännessä kudotaan, idässä neulotaan. Molemmat verbit on oikein.
      Maikki

      Löschen
  2. Sanon aina, että käsityöopettajani kääntyy haudassaan, kun näkee, mitä olen kutonut. Koulussa olin varmaan luokan huonoin, mutta kun vaan uskoo itseensä, osaa ihan mitä vain, jopa kutoa Korsnäsin puseron [KLIK]. Tämänhän tiedät itsestäsikin!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Sähän olet mielestäni kympin oppilas käsitöissä.

      Löschen
  3. Olen tässä miettinyt huivimallia, langat ovat, mutta en ole löytänyt vieläkään sopivan helppoa kutomismallia. Meillä kudotaan sekä puikoilla että kangaspuilla!

    AntwortenLöschen