Sain kaverilta hyvän reseptin:
150g kaurahiutaleita
100 g pellavansiemeniä
70g auringonkukansiemeniä
30 g kurpitsansiemeniä
100g pilkottuja hasselpähkinöitä (tässä lukee 3/4 eli ei ihan pieneksi)
50 g pilkottuja saksanpähkinöitä
40g chiansiemeniä
2 rkl kookosöljyä
1 tl suolaa
15 g agavesiirappia
3,5 dl vettä
Kaikki ainekset sekoitetaan keskenään ja taikina peitetään liinalla kuudeksi tunniksi.
Uuni +175C
Ennen paistamista taikina sekoitetaan vielä hyvin. Leipä paistetaan leivinpaperilla vuoratussa suorakaiteen muotoisessa vuoassa 25 minuuttia. Sen jälkeen se otetaan vuoasta pois ja paistetaan leivinpaperin päällä vielä 35-40. minuuttia. Annos mahtuu pienempään vuokaan.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen