Donnerstag, 26. April 2012

Tarina eräästä, joka lähti pelastamaan

suurta suomalaiskonsernia.
Puhelinyhtiö tarjosi uutta kännykkää edulliseen hintaan. Kun joka toisella on aifoun tai joku korealainen tai kiinalainen känny, päätin alkaa pelastamaan heidän suomalaista kilpailijaansa ja ostin 38 eurolla L-u-m-i-a 800. Myyjäpoika siirsi kaikki kontaktitiedot vanhasta kännystä ja näytti minulle ne uudesta eli omin silmin näin, että ne oli siellä. Mutta kun tulin kotiin ja aloin harjoitella käyttämistä, kontakteja ei ollut missään. Eikä niitä ole enää vanhassa puhelimessakaan ja vanha simkortti ei ole enää voimassa. Ja vain muutama numero on jossain osoitekirjassa muistissa. APUA! Mistä minä saan nyt ne kaikki numerot takaisin? En nyt sitten oikein vielä osaa nauttia tuosta uudesta vekottimesta. Olisi varmaan sittenkin kannattanut pitää se vanha yhden euron puhelin ja jatkaa niiden huonojen uutisten lukemista lehdistä.

27 Kommentare:

  1. voi että... minä sain pojan vanhan (hienon) puhelimen ja hän auttoi minua säästämään numerot.

    AntwortenLöschen
  2. P.S.
    onko sunulla se vanha puhelin? joskus säästetään puhelimeen, joskus SIM-korttiin...

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Vanhassa puhelimessa oli ikivanha isokokoinen sim-kortti, joka ei käy uusiin puhelimiin, ei edes leikkaamalla olisi saanut siitä oikeaa kokoa. Se ei ole tietääkseni enää voimassa, kun sain nyt kaksi uutta. En minä ymmärrä, missä ne numerot nyt sitten on, ei kai missään.

      Löschen
  3. Tässä sen näkee: Kaikki kannattaa käyttää loppuun eli olla ekologinen;-) Minulla kesti edellinen puhelin yli 10 vuotta. Nytkin ostin ihan tavallisen simpukan, jota Suomessa yleensä ostetaan kymppivuotiaille lapsille. Sisareni vaihtaa puhelinta ja silmälasien pokia asusteiden mukaan.

    Tunne osoitteiden katoamista on melkein kuin hukkuisi. Niin minulle kävi sen edellisen tietoknekatastrofin aikana. Nyt meillä on kaapeli edelleen poikki ja siellä joku äijä kaivaa asfaltin alla puoleen vyötäröön mudassa. Onneksi R. on tekninen ihme,niin että voin taas postata.

    Osoitteet tulevat vähitellen takaisin, mutta se voi viedä kuukausia ja siinä aina joku ehtii loukkaantua, kun 'ei ole muistettu'.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Olen varmaan nähnyt noissa yleisissä kulkuneuvoissa niin paljon nuoria, joilla on niin hienot vehkeet, että piti yrittää matkia. Olisinpa vaan pitänyt sen vanhan.Kyllähän kaikkien läheisimpien numerot saa kasaan, mutta kun siellä oli sellaisia vanhoja kontakteja ulkomaalaisiin työkavereihin, jotka on vaihtaneet työpaikkaa eikä ollut muuta kuin kännynumero, ei ole s-posti-osoitetta eikä postiosoitetta. NYYH!

      Löschen
  4. P.P.S.
    vanha SIM-korttisi.... Oletko vaihtanut numeronkin??
    Minulla on aina ollut sama SIM-kortti ja numero, kyn´mmenisen vuotta.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Numero on sama, mutta SIM uusi eikä se käy siihen vanhaan puhelimeen.

      Löschen
    2. tyhmää... Minulla kameraan vaihtunut 3 eri patterikokoa parissa vuodessa, vaikka sama merkki.. Ehkä eri merkkinen puhelin? Minun ikivanha SIM-kortti kelpaa ihan uusimpiin puhelimiin, onneksi.

      Löschen
    3. nokialaisia on olleet kaikki paitsi kerran yksi motorola siinä välissä. Ja tietenkin tässä on taas ihan eri laturi. Voisin alkaa myymään vanhoja latureita, kun meillä on niitä vaikka kuinka monta.

      Löschen
  5. Nyt vain se vanha simkortti mukaan ja takaisin myyjäpoikaa tapaamaan. Kyllä hän tuon fixaa.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Hän ei varamaan vaan osaa etsiä niitä oikeasta paikasta.
      Voi olla monta eri osoitekirjaa, vastasi meidän poika täällä kun kysyin:-)
      Onnea uudelle L-U-M-I-A-L-L-E!

      Löschen
    2. Ihmeellistä on, että hän näytti mulle siellä ne kontaktit ja kysyi, onko siinä kaikki eli itse näin, että ne oli siinä uudessa telefoonissa, mutta ehkä olisi sitten pitänyt "sichern". Soitin jo ja käski tulemaan vanhan simkortin kanssa, mutta kun ei huvittais tänään lähteä keskikaupungille. Onhan niitä kauppoja täälläkin, mutta kun ekassa nainen vaan katseli kynsiään eikä ollut halukas palvelemaan, seuraavassa mies katseli koko ajan ohi kulkevia naisia eikä ollut halukas palvelemaan ja kolmannessa naiset sanoi, että kato netistä, mitäs meiltä kysyt. Sitten löysin vihdoin tämän keskustan kaupan, jossa on ihana turkkilaispoika, niin avulias ja kohtelias ja saa tulla kysymään vaikka mitä eikä tarvi itse katsoa netistä. Pyysi nytkin kohteliaasti tulemaan hakemaan apua.

      Löschen
  6. Mun on pakko sanoa, että olin noita aifouneja vastaan, kunnes sitten mies hankki mulle sellasen.
    En oo helpompaa ja parempaa konetta nähnytkään ja mulla on ollut puhelimia laidasta laitaan.

    Laitan googlemailiini tiedot ja ne päivittyvät itestään puhelimeen. Synttärit, osotteet, numerot... kaikki. Voin soittaa ilmasia facetime puheluita, skypetellä, mesetellä... ja voi sitä käyttää ihan puhelimenakin.
    Luen sillä uutiset, katon säät, postit, facebookin... voi pojat mikä toimisto!

    Vannon siis IPhoneni tarpeellisuudesta nykyisin, on se vaan ihana!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Kyllä kai tuolla munkin vekottimella voi tehdä kaikenlaista, kunhan vain osais. Mutta tosiaan kaikki on tyytyväisiä aifouniin eli uskon, että se on hyvä, mutta yritin nyt (taas) olla menemättä mainstreamin mukana.

      Löschen
    2. No niin mäkin yritin. Ja mun tytär kans, on sellanen vastarannan kiiski. Ny vaan ostettiin sille omansa, ni en usko, että pois vaihtais. Vähän nieleskellen mutisee, että tosi hyvä on kone ;-)

      Mä oikeesti luulin, että kaikki vaan hypettää taas ja mua ärsytti. Ärsyttää aina tollaset. Mut ku tää on oikeesti tälläselle brunetelle blondille (eli henkiselle blondille) maailman helpoin kone.

      Löschen
  7. Ai eikä se Lumia tuon kalliimpi ole?

    Heippa Allu pitkästä aikaa Tunisiasta. Vapaa päivä ja kerrankin aikaa kurkkia blogistanian.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Täällä on aina niitä kytkykauppoja eli kun pidentää sopimusta, saa edullisen kännyn ja toi 800 ei juuri alennettu, kun nyt tulee 900 markkinoille.
      Tämä oli telepatiaa, kun juuri olin yrittänyt päästä blogiisi, mutta blogger kiukutteli, mutta ehkä nyt jo päästää mut sinne. Kiva kun kommentoit.

      Löschen
  8. Voi ei! Toivottavasti saat kaikki yhteystiedot takaisin. Lumia kuuluu olevan hieno puhelin, ainakin teknofriikki sukulaiseni on melkein rakastunut siihen. :)

    AntwortenLöschen
  9. Olipa halpa Lumia, minäkin haluan! Kannattaa laittaa kontaktiedotiedostot tietokoneelle,niin sitten ovat tallessa.Minä olen nyt laittanut ne koneelle kahden viimeisen puhelimen aikana. AIna välillä updeittaan sitten kontaktitiedostoja koneelle.Täälläkin saisi edullisesti puhelimen,jos sitoutuu pitkäksi aikaa ja puhuu tietyn määrän kuussa.En halua enään sitoutua...Käytössä nyt pojan vanha Samsung Galaxy 5 joka on jo alkanut reistailla.Menee jumiin ja kun sen sulkee ja avaa taas,niin sitten toimii moitteettomasti.Ajattelin,etten halua älypuhelinta,mutta sen jälkeen kun sellainen on ollut niin olen ihmetellyt miten pärjäsin ennen .....

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Mä en oikein tiedä, miten niitä pannaan tietsikkaan. Siis minne siellä?

      Löschen
    2. Siis jos sulla on kaapeli,joka yhdistää puhelimen ja tietokoneen,niin sitä kautta.Mutta ehkä tuossa vanhassa puhelimessasi ei ollut sellaista mahdollisuutta.

      Löschen
    3. Kaapeli löytyi, mutta ei siinä mikään toiminut. Nyt piti ladata joku ihmeen Zune ja sillä sain ne kuvat tietsikalle, mutta en saa niitä mitenkään muokattua tai siirrettyä sieltä Zunesta johonkin kuvakansioon.

      Löschen
  10. Jahah, taas nämä nykyajan vekottimet tekivät temppunsa. Tyttäreni kadotti kännykkänsä ja joutui samanlaiseen pulaan. Hänen ratkaisunsa oli, että hän osti aivan normaalin kirjan, johon puhelintiedot kirjoitetaan. No tietysti hänellä on uusi kännykkäkin, mutta jos numerot häviävät, ovat ne ainakin muistissa paperilla. Joten vahingosta viisastuu.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Osoitteita olen alkanut laittaa taas paperille, pitää panna kännynumerotkin tämän kokemuksen jälkeen.

      Löschen
  11. Juu kylla se vanha kivikautinen paperinen puhelinlista taitaa olla se paras varmuuskopio. Edelleenkin.

    AntwortenLöschen