Mittwoch, 18. Dezember 2019

Pikavisiitti Suomeen

Kaikkea sitä saakin mahtumaan yhteen viikonloppuun, laskin tässä, että tapasimme yhteensä 11 henkeä. Monia muitakin olisi ollut kiva nähdä, mutta ei ehditty.
Lucia jäi näkemättä, mutta tuomiokirkon sentään näimme.

Kävimme mm. YL:n joulukonsertissa Mikael Agricolan kirkossa, aivan ihana ja Allumies nautti, kun hän sai laulaa kaksi laulua yleisön mukana.

Maalaustaidetta näimme Amos Rexissä, jossa tapasimme kaksi ystävää ja ihailimme yhdessä Birger Carlstedtin tuotantoa. Kannattaa ehdottomasti käydä, sinne on rakennettu mm. Carlstedtin 1920-luvulla suunnittelema legendaarinen kahvila Le Chat Doré.
Sain lahjaksi ystäväni Annan uuden kirjan ja sain kuulla, että se oli päässyt edellisenä päivänä vuoden historiateos-ehdokkaaksi, hyvä Anna!

Yövyimme Kalastajatorpalla ja pitää kehua ystävällistä henkilökuntaa. Sukulaisperhe tuli aamiaiselle kanssamme ja kun mukana ollut 6v pudotti matkalla pufetista pöytään prinssimakkaransa lautaselta lattialle, ystävällinen tarjoilija alkoi heti rauhoittamaan pientä draamakuningasta ja toi hänelle uudet makkarat. Ja respan setä auttoi nätisti pikkupoikia pukemaan anorakit ja pipot päälle.
Iltapäivällä oli sitten seuraava porukka vuorossa, menimme yhdessä glögille ja joulutortulle Lasipalatsiin. Kolmikielinen 4v sekoitteli välillä vähän kieliä ja puhui hauskoja tekstejä: "joku sanoi jokulle ja toinen sanoi teacherille", tosi lystiä.

Helsingissä oli sunnuntaina aivan karmea ilma, vettä tuli kuin aisaa eikä juuri ollut haluja olla ulkona ja niinpä istuimmekin tuntikausia sisällä juttelemassa.
Ilmoista puheen ollen, kyllä täällä tänään kelpasi.

8 Kommentare:

1. Olin myös Helsingissä ja se se märkä pimeys oli niin totaalista. Tänään aivan ihmeessä kotona Baijerissa, +12 ja aurinkoa. Häikäisee.

AntwortenLöschen
    1. Kyllä se todella pimeältä tuntui ja huomasi helposti, että päivä on lyhyempi ja meillä oli aivan liikaa vaatteita päällä, kun astuttiin täällä lentokentältä ulos.

Löschen
  2. Juu, ilmoja täällä tosiaan pitelee. Sateen ja harmauden lisäksi tänään Helsinkiä ovat piinanneet myrskytuulet. Tätä se nyt sitten on. Kevättä odotellessa. Ei vais, ehkä sellaisia valoisampiakin talvipäiviä on vielä tulossa.

Kaunis kuva Senaatintorilta!

AntwortenLöschen
    1. Ei ollut kyllä kovin talvisen näköistä, kun ajoimme Helsingissä junalla lentokentälle, mutta ehkä se oikea talvi vielä tulee.

Löschen
  3. Minun Helsingin reissuni aikana sää oli suhteellisen hyvä, tuli vain pientä tihkua muutaman kerran, mutta sää oli sellainen että pystyi hyvin kävelemään. Upea tuo ensimmäinen kuva Senaatintorilta:) Kalastajatorppa:) Siellä lähellä leikittiin lapsena, ,ja myöhemmin poikani oli siellä muutaman vuoden töissä.

AntwortenLöschen
  4. Mieki kävin lauantaina Hesassa, oli ensin lounas ja kokous Oodissa, sitten kaverin kanssa Sinebrycoffissa katsomassa Lucas Granathin näyttelyn ja vielä syömässä ennen kuin juna lähti. Kastuin kahdesti. Ja tänään kastuin kolme kertaa täällä Turussa, kun piti käydä välillä kokouksessa kauempana. Lauantaina pääsen lumimaahan, sitä ennen kaksi päivää Hesan sateissa. Siellä on työhön liittyviä asioita, mutta ehkä ehdin käydä lauantaina Tuomaan markkinoilla jos ne ovat vielä auki silloin.

1. Hihi, aika kranaatti se Cranach olikin. Ja sä taidat olla jo hiihtämässä. Meille on tulossa lämmin sateinen joulu, tylsää, ensi vuonna ehkä taas Lapissa.